چرا برنامه جدید محمدرضا گلزار بیننده ندارد؟

چرا محمدرضا گلزار پس از تجربه اجرای «برنده باش»، با مسابقه اطلاعات عمومی‌اش در نمایش خانگی به خوبی دیده نشده است؟
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر چرا برنامه جدید محمدرضا گلزار بیننده ندارد؟

به گزارش خبرنگاران فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، مسابقه «هفت خان» با اجرای محمدرضا گلزار، از نورز ۱۴۰۰ وارد نمایش خانگی شد و تا به حال سه قسمت از آن منتشر شده است، اما هنوز نتوانسته مخاطبان زیادی داشته باشد و از رقابت با سریال‌های نمایش خانگی جا مانده است. طبق آماری که پلتفرم نماوا از پربازدیدترین محصولات خود در پایان تعطیلات نوروز و پایان هفته گذشته منتشر کرده، «هفت خان» در رتبه آخر قرار داشته و پنجمین محصول پربیننده نماوا بوده است. چرا این مسابقه پربیننده نبوده و حضور محمدرضا گلزار کمک زیادی به استقبال از «هفت خان» نکرده است؟

«هفت خان» تلویزیونی

می‌دانید که در نمایش خانگی نسبت به تلویزیون ممیزی و محدودیت کمتر است، بنابراین محتوای سریال‌ها و تولیدات این مدیوم هم کاملا متفاوت است و مخاطب توقع دارد در نمایش خانگی سریال‌ها و برنامه‌های متفاوتی را تماشا کند، اما «هفت خان» این انتظار مخاطب را برآورده نمی‌کند. این مسابقه نسبت به مسابقه‌های تلویزیونی، تفاوت ویژه‌ای ندارد و کمتر بودن ممنوعیت‌ها در نمایش خانگی، تاثیری در ساختار و جذابیت «هفت خان» نداشته است. این مسابقه بدون تغییر خاصی می‌تواند در تلویزیون پخش شود، با این تفاوت که الزامات پوشش شرکت‌کنندگان خانم در تلویزیون، در «هفت خان» کمی متفاوت‌تر است.

نبود اتفاقات جدید و جذاب

مهم‌ترین برگ برنده «هفت خان» حضور محمدرضا گلزار در مقام مجری است، اما او پیش از این تجربه اجرای مسابقه اطلاعات عمومی «برنده باش» را در تلویزیون داشته است، بنابراین حضورش در «هفت خان» اتفاق جدیدی نیست که برای مخاطب تازگی داشته باشد و او را به تماشای مسابقه ترغیب کند. اگر «هفت خان» مسابقه‌ای کاملا متفاوت با «برنده باش» بود، ساختار جدیدی داشت و مسابقه اطلاعات عمومی نبود، محمدرضا گلزار این شانس را داشت که به واسطه حضورش به عنوان مجری، توجه مخاطب را جلب کند، اما «هفت خان» فارغ از تفاوت‌هایی که در مراحل مسابقه با «برنده باش» دارد، شباهت‌هایی نیز به آن دارد و همین موضوع جذابیت آن را برای تماشاگر کمتر می‌کند. به عنوان مثال محمدرضا گلزار در پلاتوهای خود در «برنده باش» جملات امیدبخش و آموزنده‌ای می‌گفت، در «هفت خان» نیز چنین پلاتوهایی دارد، از شرکت‌کنندگان درباره برنامه‌شان برای جایزه خود سوال می‌کند. او در بخشی از مسابقه هم از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که بگویند اگر از همراه‌شان در مسابقه یا یکی از افرادی که رابطه نزدیکی با او دارد بپرسد مهم‌ترین ویژگی شخصیتی‌اش چیست به چه موردی اشاره می‌کند، اما این سوال ارتباطی به مسابقه و روال آن ندارد. احتمالا این پرسش برای تنوع و صمیمیت در مسابقه طراحی شده است، اما کارایی زیادی ندارد و جذاب نیست.

۷ رقیب قدر برای «هفت خان»

یکی دیگر از اتفاقاتی که «هفت خان» را به حاشیه می‌برد، وجود رقیبان قدر است. سریال‌هایی که هر کدام فارغ از کیفیت کلی‌شان، به واسطه قصه سرگرم‌کننده یا ستاره‌های خود موفق شده‎اند تعدادی از مخاطبان را با خود همراه کنند، در این شرایط یک مسابقه اطلاعات عمومی با حضور شرکت‌کنندگان مردمی، شانس زیادی برای سبقت گرفتن از سریال‌ها ندارد. هرچند که مسابقه «شب‌های مافیا»، در شرایط مشابه توانسته پرمخاطب باشد و طرفداران زیادی داشته باشد، اما ساختار «شب‌های مافیا» با مسابقه اطلاعات عمومی قابل مقایسه نیست و حضور چهره‌ها در آن نیز به دیده شدن مسابقه کمک کرده است. به این ترتیب همه این اتفاقات دست‌به‌دست هم می‌دهد تا «هفت خان» جزو آخرین اولویت‌های مخاطب برای تماشا قرار بگیرد.

جایگاه متفاوت گلزار در نمایش خانگی

اگر ناتمام ماندن «برنده باش» و خارج کردن برنامه از کنداکتور را در نظر نگیریم، محمدرضا گلزار در طول مدت زمانی که «برنده باش» روی آنتن شبکه سه بود، با استقبال نسبتا خوبی که از مسابقه شد، حضور موفقی در اولین تجربه اجرایش در تلویزیون داشت. این مسابقه در زمستان سال ۹۷، با ۴۸ درصد بیننده در رتبه دومین برنامه پرمخاطب تلویزیون پس از «خندوانه» قرار گرفت. «برنده باش» نوروز ۹۸ هم موفق شد پس از «عصر جدید»، جایگاه دومین برنامه پربیننده تلویزیون را داشته باشد. اکنون تجربه مشابه این بازیگر در مدیوم نمایش خانگی، نتیجه متفاوتی را برای او رقم زده است. «هفت خان» در نوروز پس از سریال‌های «قورباغه»، «گیسو»، «سیاوش» و «دراکولا» در رتبه پنجم پربیننده‌ترین محصولات قرار گرفت. پس از پایان «قورباغه» این سریال جای خود را به «گیسو» داد و پس از آن «سیاوش» و «دراکولا» سومین و چهارمین محصول پربیننده هفته بودند. برنامه «همرفیق» در این رقابت، از «هفت خان» سبقت و در رتبه چهارمین محصول پربیننده جای گرفت. معلوم نیست این رتبه‌بندی در هفته‌های بعدی تغییر می‌کند یا خیر، اما با توجه به دلایلی که اشاره کردیم، بعید است «هفت خان» بتواند به صدر جدول پربیننده‌ترین‌ها راه یابد و موفقیت عجیبی برای گلزار رقم بزند.

مدل سازمانی

با دستیار روابط عمومی صاحب رسانه شوید
سازمان بورس و اوراق بهادار

سازمان بورس و اوراق بهادار

مرجع اخبار موثق در بازارسرمایه

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

رپورتاژ آگهی تسمینو

تسمینو

تِسمینو، پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سفارش بک لینک

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

روابط عمومی ایران صدا

روابط عمومی ایران صدا

آرشیو تمامی برنامه های شبکه های رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

تامین سرمایه نوین

تامین سرمایه نوین

نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

شرکت ملی گاز

شرکت ملی گاز

https://nigc.ir

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

سازمان جهادکشاورزی

سازمان جهادکشاورزی

جهادکشاورزی استان فارس

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی

حمایت همگانی از مدافعان سلامت

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

توسعه یکپارچه و هماهنگ طرح منظومه های روستایی در کشور

اداره کل حفاظت محیط زیست

اداره کل حفاظت محیط زیست

حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی در کشور

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری

اداره میراث فرهنگی و گردشگری

توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشور

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

شرکت برق منطقه ای

شرکت برق منطقه ای

اجرای پروژه بهینه سازی برای بهبود و افزایش قابلیت اطمینان تبادل انرژی

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیما

تولیدات رسانه ملی در استان ها

فولاد اقلید پارس

فولاد اقلید پارس

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

ارائه خدمات نوین بانکی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بنگاه‌ها

مدل اقتصادی

پروفایل خبریت را راه بنداز
امیرحسین باقری

امیرحسین باقری

مشاور و مدرس بورس

حسین براتی

حسین براتی

پژوهشگر مسائل اجتماعی و حقوقی

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمدرضا سعیدی

محمدرضا سعیدی

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

مهدیه کردی

مهدیه کردی

فعال رسانه ای در حوزه بازارسرمایه

میلاد شادانی

میلاد شادانی

مشاور و کوچینگ رشد فردی و سازمانی

مهدی بیرانوند

مهدی بیرانوند

نویسنده، پژوهشگر، شاعر، روزنامه نگار

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

سهیل فرخی

سهیل فرخی

فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما